sunnuntai 26. lokakuuta 2014

Autoton elämä

Monia MONIA asioita on tapahtunut. Kävin 10.-12.10. Äänekoskella Facebookryhmä Koneneulontakerhon järjestämällä kurssilla. Opimme käyttämään neulekoneitamme. Olen tosiaan useita kuukausia aiemmin ostanut Passap Duomatic S-koneen itselleni Huuto.netin kautta. Kuitenkin kone oli hyvin erilainen kuin koululla käyttämäni Brother, joten mitään en oikein saanut aikaan sillä kotona yrittäessäni. Kun siis kuulin kurssista, päätin välittömästi että vaikka minulla ei ole rahaa, minulla olisi varaa mennä sinne! Noh, kurssi oli aivan mahtava ja jengi oli ihanaa ja voi voi miten kiva fiilis kaikesta jäi. Okei, kurssin olisi voinut pitää vähän eritavalla: minulle paras tapa oppia on, että opettaja sanoo että "nyt tehdään paita" ja sitten kaikki tekevät paidan. Opettaja siinä sitten näyttää, miten edetään. Tällä kertaa opettaja kysyi meiltä, mitä me haluamme tehdä. Osa meistä oli niin tuntemattomia koneen kanssa, ettei sellainen lähestyminen juurikaan sovi. Kurssilla oli kuitenkin mahtavaa, ja eräillä kurssilaisilla oli uskomattoman upea wanha kone mukanaan...



Kuitenkin kurssilta kotiin palatessa kävi aivan uskomaton asia...... Nimittäin Valtatie 46lla, suoraan Vanhan Kelon edustalla, joku ajoi kolmion takaa suoraan autoni kylkeen!!! Hämmennyin kovin.. Noh, täysi ihme tapahtui: minulle ja kyytiläiselle ei käynyt MITÄÄN. Uskomaton sattumus siis. Pari isoa mustelmaa jalkaan, mutta noin muuten ei kolhiinnuttu - ei me, eikä koneet. Kyytiläisen rillit kylläkin menivät rikki, ja autoni lunastukseen...



Aloitin siis autottoman elämän. Olin jo useamman kuukauden harkinnut auton myymistä, sillä minulla ei todellakaan ole varaa pitää sitä. Tällä tavoin pääsin nyt sitten kertalaakista eroon autostani.. Kyllä siinä pienet itkut tirautin, sillä olemme olleet tämän auton kanssa kuin paita ja peppu lähes kymmenen vuotta... Tuntui todella haikealta jättää auto, rakas kulkupelini, JOKA OLI PELASTANUT HENKENI, sinne tien poskeen.... :( Seuraavana päivänä soitin sille hinauksen - ja hinaaja vei auton Kouvolaan Autosalpaan. Ilman autoani, en tietenkään voinut Kouvolan Autosalpaan lähteä katsomaan autoa. Sieltä oli onnettomuusiltana tullut otettua kaikki tärkeät asiat, mutta kyllä sinne muutamat hanskat sun muuta pientä jäi... Noh, oli sen verran halpoja juttuja jotka jäivät, ettei todellakaan maksanut vaivaa lähteä noutamaan niitä.


Nyt olen sitten saanut paljon asioita aikaiseksi, esimerkiksi autottomuuden lisäksi siirryin televisiottomaan aikaan. Ajattelin sen helpottavan opinnäytetyöni kirjoittamista... Toivotaan parasta! Siirsin televisioni toistaiseksi syrjään, ja nyt kämpässäni on ihana Feng Shui: kynttilöitä mukavasti kaikkialla ja niitä on kiva poltella. Olen löytänyt useita uusia lemppariteelaatuja, esimerkiksi Honeybush-teen nimeltään "Elämän parasta aikaa" ja tänään ystävältäni saatu Hibiscus, "Niilin kuningatar". Teet tuntuu olevan hyvä idea valita nimen perusteella.. ;) Tämä maistuu ihanalle, ja molempia mainitsemiani teelaatuja pystyn juomaan ilman että lisään niihin makeutusainetta.

Ja niin, liikunta on taas saanut siis valtaa elämässäni, kun pitää kulkea itse eikä voi käyttää autoa. Olen tästä aivan haltioissani. Tänään ja eilen olen taas tehnyt perinteiset 60 vatsaa ja 60 selkää, eilen myös kyykkäsin 60 kertaa ja kävin lenkillä koiran kanssa. Tänään kävin lenkillä koiran kanssa ja poljin pyörällä noin 10 kilometria. Jalat ovat jo nyt hieman ärtyneet tästä..... Ja löysin uuden ihanan punasävyisen kynsilakan: L'oreal Parisin väri 404 (heh nörttityttö!) eli "Scarlet Vamp". JUST MUN VÄRI :)



Ihanan kynsilakan lisäksi ostin mahtavan hatun ja sormikkaat! Pitää kyl niin ottaa huomisesta vaatekokonaisuudesta kuva...! Olen kuin lapsi jouluna, odotan huomista aamua kun pääsen laittamaan uudet asusteet päälleni kouluun. hienoa on myös, että menen kouluun junalla. Nyt alkaa jo ramasemaan sen verran raskaasti, että pitää lopettaa kirjoittaminen ja alkaa tarkistella junavuoroja ja ehkä pakata laukku huomiselle.. :)

Keep on keeping on!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti